Korkeaojan vapaa-aikakerho Ry:n historiaa ja nykyistä toimintaa lyhyesti

Historia

Korkeaojan Vapaa-aikakerho aloitti toimintansa 1970-80 lukujen vaihteessa ja Kvak Ry rekisteröitiin 15.12.1997. Toiminta on ollut hyvin monipuolista ja kyläyhteisöä aktivoivaa.

Korkeaojan kylä on ollut aktiivisesti mukana erilaisissa kylien kehittämishankkeissa. On järjestetty markkinoita, viisi maratonia ja kaksi pyöräilyrundia Sääksjärven ympäri ja monenlaista muuta.

Kylän toiminta perustui aiemmin paljolti kyläkoulun säilyttämiseen, joka  ponnisteluista huolimatta lakkautettiin 2016. Kvak Ry osti kyläkoulun Kokemäen kaupungilta ja se toimii nykyään kylätalona pihasaunoineen.

Toiminta

Kvak Ry on Korkeaojan kylällä aktiivisesti toimiva vapaa-aikakerho, joka aktivoi kyläläisiä monenlaiseen harrastustoimintaan, yhteisiin tapahtumiin sekä positiiviseen yhteisöllisyyteen.

Kvak Ry julkaisee vuosittain kylälehti Kvaakkua. Pikkujoulua juhlitaan kyläläisten ja ystävien kesken. Kuukausittain kylän ukot ja akat kokoontuvat saunomaan Ollintuvalle ja joka kuun ensimmäinen lauantai juodaan yhdessä aamukahvit. Maanantaisin liikutaan kylätalolla ohjatusti. Seudun historiasta keskustellaan pulinakerhossa. Talvella luistellaan, pelataan jääkiekkoa tai hiihdetään pelloille tehdyillä laduilla, kelien salliessa ja kesällä pelataan jalkapalloa.

Halkeenkiven kesäteatteri on iso osa Kvak ry:n toimintaa. Se tarjoaa mahdollisuuden tulla kokeilemaan näyttelemistä tai muuta teatteriin liittyvää toimintaa.

Yhdistys järjestää myös monenlaista muuta toimintaa, aina voi ehdottaa mitä haluaisit ohjelmaan.

Kylätalolla on vuokra-asuntoja 4 kpl. Yhteisiä tiloja voi vuokrata juhla- ja kokouskäyttöön. Vuokrattavat

Tiedottaminen tapahtuu yhdistyksen Facebooksivustolla ja Korkeaojan kylä-ryhmässä, Kvak ry:n nettivuilla, postilaatikkoihin jaettavalla tiedotteella ja kylälehti Kvaakussa.

Jäsenmaksu

Yhdistyksen jäseniä ovat kaikki jäsenmaksun maksaneet. Voit maksaa jäsenmaksun yhdistyksen tilille.

Saajan tilinumero:

FI55 5161 0540 0046 07

Viesti: oma nimi

Jäsenmaksu 2024

Saaja:

Korkeaojan Vapaa-aikakerho Ry

Viite:

Jätä tyhjäksi

Eräpäivä:

Summa:

10,00

Toimintansa tukemiseksi yhdistys ottaa vastaan myös lahjoituksia. Rahalliset lahjoitukset voi osoittaa yhdistyksen tilille viestillä: lahjoitus.

Halkeenkiven kesäteatteri

Kylätalon läheisyydessä toimii Halkeenkiven kesäteatteri. Teatteri tarjoaa mahdollisuuden harrastaa näyttelemistä tai muuta teatteriin liittyvää toimintaa.

Kesän 2024 näytelmänä nähdään Tanja Puustinen-Kiljusen käsikirjoittama ja Riitta Kujansuun ohjaama KAHDEN NAISEN PUTKIREMPPA

Kesämökki kaipaa päivitystä 2000-luvulle ja sisarukset Kikka ja Maire pyytävät  putkiremontista tarjousta Paven putkesta ja rööristä.

Mökille saapuva rööriroope onkin pesun kestävä alfauros!

Sisarusten taistelu miehen huomiosta ei yhtään helpotu, kun paikalle purjehtii verevä äitimuori ja Kikan tytär Pipsa. Ja naapurin karjankasvattajalla, Mulli-Meerilläkin on epäilyttävän paljon asiaa Lipposten kesämökille.

Kun tähän putkirempaan heitetään vielä ex-sulhanen Timppa ja urologi Pedro, niin ei voi kuin ihmetellä, mitenkä muutaman vesipisteen ja hanan asentamisesta saadaan aikaan tällainen farssi!

Halkeenkiven kesäteatteri

Hallitus 2024